Prace nad kolejną wersją VW Scirocco (tak,tak) rozpoczęły się pod koniec 1987. Opracownie nadwozia zlecono firmie Karman. A oto kilka zdjęć prototypów:

Całe szczęście,
że ten projekt zarzucono
Prawie Corrado
Prace w toku
Dwa projekty - dwie połowy
Testowanie prototypu

 


 

 

 
Prototyp nowego Corrado, który miał wejść do produkcji ok. roku 2004



 

 
Corrado RSR jako wytwór wyobraźni S.Chevalier z 2002 roku
 

 
Marc Senger - szkicowy projekt artystyczny (2006)


 
Z uwagi że VW planuje jednak odejść od nazwy Corrado
jako że okazał się klapą marketingową zaproponował
takie to oto kolejne Scirocco zbliżone do EOSa
 

 
CORRADO 2008

VW planuje nową wersję Corrado 2+2 na 2008 rok modelowy.
Produkowany byłby na płycie z Golfa V a rozmiar będzie nieco większy od Audi TT.
Hatchback'a będą cechowały opływowe reflektory oraz gril o tytanowym wykończeniu.
Z dostępnych silników będzie nowy 1.4 litra Twincharger o mocy 170 koni, 2.0 turbo o mocy 200 koni
oraz niewykluczone że również 250cio konny V6 o pojemności 3.2 litra.
 





 

A oto i sam CONCEPT R. Nazwa robocza nowego dziecka VolksWagena



 


 


 
Kolejna wizja Scirocco trzeciej generacji.
Tym razem wyposażona w silniki TSI o wysokich mocach rzędu 200 PS

 





 
Po latach plotek i pomówień VW pokazuje prototypową wersję Sirocco nazwaną IROC (scIROCco).
Koncern poszedł w kierunku stworzenia auta od zera projektując auto mające wzbudzać emocje.
Będzie to praktyczne coupe 2+2.
W projekcie można zauważyć wpływy Audi A3, Golfa GTI, Eosa, Passata, Volvo C30 oraz Alfy Romeo.
Zdjęcia nie oddają faktycznych wymiarów auta. Prototyp stoi na 19" kołach z oponami 235/35.
Silnik, jaki zostaną użyte to m.in.: TSI (210ps), TDI (170ps), 3.2 z Golfa R32 lub FSI (260ps).
Skrzynie do wyboru to DSG lub 6cio stopniowa manualna.
Spodziewa się, że wersja produkcyjna będzie bardzo zbliżona do konceptu.
Premiera zapowiadana jest na rok 2008.
Wciąż nie jest wiadome czy IROC pojawi się na rynku amerykańskim.