TIPS & TRICK

czyli może tego nie wiecie

 


Wyświetlacz komputera MFA:
mfa.jpg (1932 bytes)

Standartowo komputer pokazuje następujące informacje :

Pozycja Funkcje komputera w poszczególnych pozycjach MFA
0  Zegarek
1 Czas, który upłynął od załączenia silnika. Czas liczony jest tylko w momencie kiedy włączony jest zapłon
2 "L/100 km" średnie spalanie aktualizowane po każdych 100 m lub 5 sekundach
3 "km"  jaki dystans został pokonany w km
4 "km/h" jaką średnią szybkość uzyskano (na dystansie  z poz. 3)
5 Temperatura oleju
6 Temperatura otoczenia

* (Różnica pomiędzy MFA1 i MFA2 polega na tym iż MFA1 kasuję się automtycznie po ostygnięciu silnika poniżej 50 stopni
Można oczywiście kasować MFA1 i MFA2 ręcznie)

Nie wszyscy jednak wiedzą iż można przełączyć komputer w tryb serwisowy (nawet niektóre serwisy volkswagena). Aby włączyć tryb serwisowy należy :

- przełącz MFA w pozycję 1
- włącz zapłon (nie musisz startować silnika)
- przyciśnij i trzymaj klawisz MFA
- wyłącz zapłon (trzymając MFA) i włącz ponownie
- puść klawisz MFA

Teraz kolejne pozycje mają funkcję :

Pozycja MFA1 - dane stałe przy zgaszonym silniku MFA2 - dane zmienne podczas pracy silnika
0 kod silnika suma zaprogramowanych bajtów
1 kod kraju podciśnienie na wejściu powietrza
2 zakres prędkości (???) obroty silnika
3 Górny limit obrotów chwilowe zużycie paliwa
4 Dolny limit obrotów sygnał od czujnika prędkości (???)
5 ciśnienie odłączania paliwa Temperatura silnika
6 test wyświetlacza Temperatura otoczenia

* UWAGA! Od roku 1994 tryb serwisowy przełącza się guzikiem do kasowania ilości kilometrów

 

 

Zmiana prędkości pracy wycieraczek :

Metoda I Metoda II
przełącz wycieraczki w tryb interwałowy (w dół) i wróć do pozycji neutralnej, odczekaj tyle ile potrzebujesz (od 2 do 22 sek), ponownie włącz w tryb interwałowy (VR6) przełącz wycieraczki w tryb interwałowy (w dół), naciśnij i przytrzymaj klawisz MFA, ciągnij lub pchaj rączkę wycieraczek (???)

* dwie metody (różne w zależności od rocznika samochodu)



Jeżeli chcesz zamkąć okna lub dach, a nie masz przy sobie kluczyków istnieje pewna metoda
(tylko jeżeli samochód jest otwarty)
- przełącz wentylator nawiewu w pozycję 2
- mrugnij dwa razy światłami, podczas drugiego mrugnięcia przytrzymaj rączkę w pozycji "długie"

* Teraz powinieneś mieć możliwość zamknięcia szyb i dachu. (Uwaga może nie działać we wszystkich samochodach)