Jump to content
Sign in to follow this  
artek_bartek

18.16V KR nie odpala po latach

Recommended Posts

Witam wszystkich milosnikow corrado. Udalo mi sie kupic moje wymarzone corado, autko stalo 9 lat w garazu. Auto bylo mocno doinwestowane przed postojem. Po probe odpalenia okazalo sie ze jest wypalona uszczelka pod glowica miedzy pierwszym a drugim cylindrem. Oddalem glowice do zrobienia na tip top, nowe prowadnice zaworow, uczelniacze i oczywiscie planowanie glowicy. Po zlozeniu wszytkiego lacznie z nowym rozrzadem silnik odpala na 2 sekundy i odrazu gasnie. Jak przytrzymam klapke do gory  (w rozdzielaczu K-jet) to silnik pracuje. Dodam jeszcze ze posadam palacego idealnie golfa mk1 1.6 k-Jet. Moze cos podmienic z tego silnika zeby zobaczyc co sie dzieje w corrado?  Prosze o jakies pomysly co od czego mam zaczac zeby zaczac sie cieszyc jazda. Prosze o pomoc.

Edited by artek_bartek

Share this post


Link to post
Share on other sites
KOSTRZYK    0

ja bym zaczął od sprawdzenia dodatkowe wtrysku, oraz termicznego regulatora dodatkowej dawki paliwa, może po postoju nie działać prawidłowo, przez co nie dostaje dodatkowej dawki paliwka podczas rozruchu. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki za pomoc. Podmieniłem regulator plus dalem dedykowane swiece zapłonowe i auto odpala. Nie trzyma obrotow a jak mu przytrzymam pare minut to zaczyna szarpać silnikiem aż zgaśnie. Zalewa swiece paliwem. Wyczyscze je i to samo. Co może być przyczyną? Jak wyregulować dawkę paliwa albo powietrza? Pozdrawiam 

Share this post


Link to post
Share on other sites
KOSTRZYK    0

czy auto chodziło wcześniej na gazie?

 

Jeśli nie to nie dotykaj rozdzielacza, do wyregulowania potrzebny jest specjalistyczny sprzęt który już dawno leży na złomie i nikt już się tym nie chce zajmować

 

po kolei:

1. zdejmij gumę rozdzielacza, sprawdź czy rozdzielacz chodzi płynnie czy się nie zacina klapa spiętrzająca w jakiejś pozycji, ważne żeby chodziła płynni i nie dotykała ścianek w żadnym  z pozycji (może się zacina na pełnym otwarciu i zalewa ci świece, jak stało długo to uszczelniacze gumowe rozdzielacza może sparciały i niestety albo rekreacja albo trzeba szukać nowego rozdzielacza). 

2. wyciągnij wtryski najlepiej daj je do czyszczenia na myjce wibracyjnej ( co najmniej w benzynę ekstrakcyjną może odmoczy osady) , od razu wymień gumki.

3. sprawdź szczelność dolotu (albo zadymić dolot i podać mu ciśnienie z kompresora, albo spryskiwacz z wodą z płynem i  szukasz nieszczelności)  i wyczyść krokowy ( wrzuć go do benzyny ekstrakcyjnej,  niech odmoczą się osady), szczelność dolotu wpływa na falowanie obrotów, jak bierze lewe powietrze za rozdzielaczem to nigdy nie ustawisz idealnie obrotów. 

4.według mnie warto wtrysk dodatkowy dać też do czyszczenia na myjkę wibracyjną, sprawdzałeś czy podaje dodatkową dawkę na zimnym? 

 

jak nic z powyższych nie przyniesie efektu, to może trzeba oddać do specjalistów kilka stron z net: 

https://www.hoffman.auto.pl/regeneracja-zabytkowych-pomp-wtryskowych-i-k-jetronic.html

https://allegrolokalnie.pl/oferta/regeneracja-naprawa-ke-k-jetronic-rozdzielacz-wur

https://baranowski.bosch-service.pl/pl/mechaniczny-wtrysk-benzyny-k-jet-ke-jet

 

ja u siebie się poddałem i pozbyłem się k-jeta, niestety u mnie auto chodziło na gazie i parę razy wystrzelił w dolot, co uszkadza klapę spiętrzającą. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.